Najczęściej podczas zmiany temperatur z plusowych na minusowe okazuje się, że akumulator w naszym samochodzie nie ma mocy, aby uruchomić silnik. Jeśli bardzo rzadko jeździmy albo na bardzo krótkich odcinkach, na przykład do pracy, jak i z powrotem, może to stać się przyczyną nieodpowiedniego naładowania akumulatora. Nie trzeba od razu kupować całkiem nowego, co związane jest z niemałymi kosztami. Możemy jednak samodzielnie naładować akumulator przy pomocy prostownika.
Ładowanie akumulatora – co trzeba zrobić przed?
Ładowanie akumulatora będzie wymagało uprzedniego sprawdzenia poziomu elektrolitu w każdej z jego komór. Jeśli będzie on niski i widoczne będą wystające separatory, oznacza to, że trzeba dolać wody destylowanej do właściwego poziomu, albo tak, alby płyn zakrywał wystające panele. Niektórzy z pośród producentów akumulatorów posiadają w swojej ofercie baterie bezobsługowe, czyli takie, które nie mają korków służących do uzupełnienia elektrolitu. W takich sytuacjach należy zastosować prostowniki elektroniczne, które samodzielnie dobierają napięcie do ładowanego akumulatora.
Ładowanie akumulatora z użyciem prostownika krok po kroku :
- odłączyć jedną z klem, aby rozłączyć układ elektryczny samochodu. Dzięki temu ładowanie baterii będzie szybsze. Zaleca się wyjąć akumulator z pojazdu, gdyż w niektórych wypadkach podczas przeładowywania do komory silnika może dojść do wyłania się elektrolitu, który to jest żrącym kwasem,
- wyjąć albo odkręcić korki,
- podłączyć za pomocą krokodylkow prostownik do baterii. Trzeba zwracać przy tym uwagę na oznaczenia: (+) na czerwono trzeba połączyć z (+) akumulatora, jak i (-) na czarno trzeba połączyć z (-) na akumulatorze,
- na prostowniku należy ustawić właściwą wartość, którą chcemy naładować akumulator,
- uruchomić prostownik,
- trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom gazowania baterii, jeśli gwałtownie bazuje trzeba wyłączyć prostownik, albo też zmniejszyć napięcie ładowania,
- jeśli akumulator będzie już naładowany, trzeba odczekać pół godziny tak, ażeby akumulator przestał gazować. Trzeba to sprawdzić i ewentualnie dolać wody destylowanej,
- dokręcić wszystkie korki,
- zanim podłączymy klemy, trzeba oczyścić bieguny akumulatora, jak i nasmarować je właściwym smarem,
- podłączyć pierwszą z klem, oznaczoną (+), jako drugą (-).
W przygotowaniu artykułu pomógł właściciel sklepu internetowego
https://mobilny-akumulator.pl/.